20 Temmuz 2013 Cumartesi

AİŞE


Aişe

Aişe bint Ebu Bekir (614, Mekke - 678, Medine)İslam peygamberi Muhammed'in eşlerinden biri, halife Ebu Bekir'in kızı. Muhammed gibi Kureyş kabilesindendir. Sünnîler Kur'an'daki ifâdesiyle "Müminlerin Annesi" lakabıyla anılır. Aişe, günümüze ulaşan birçok hadisin kaynağı olarak kabul edilir.
Aişe'nin 6 yaşındayken 47 yaşındaki Muhammed ile nişanlandığı;[2] ancak dokuz yaşında evlendiği aktarılmaktadır.[3]
Muhammed el-Buhari'nin Sahih-i Buhari'de aktardığına göre ise Aişe şöyle demiştir:[2]
Peygamber (47 yaşındayken) benimle altı (yaşında) bir kızken nişanlandı. Medine'ye gittik ve Beni-el-Haris bin Hazrec'in evinde kaldık. Sonra hastalandım ve saçlarım döküldü. Daha sonra saçlarım büyüdü ve annem, Ummu Rûmân, salıncakta kız arkadaşlarımla oynarken yanıma geldi. Beni çağırdı, yanına gittim, bana ne yapacağını bilmiyordum. Elimden yakaladı ve beni kapıda bekletti. Soluğum kesilmişti, nefesim yerine geldiğinde biraz su aldı ve yüzümle başımı bu su ile ovdu. Daha sonra beni eve aldı. Evde Ensâr`dan birtakım kadınlar hazır bulunuyordu. Bunlar bana: "Hayır ve bereket üzere geldin, hayırlı kısmet getirdin!" dediler. Annem beni bu kadınlara teslîm etti. Bunlar da benim kılığımı, kıyâfetimi düzlediler ve Resûlullah'a teslîm ettiler. Ensâr kadınları beni Resûlullah`a takdîm ettiklerinde ben dokuz yaşında bir kızdım.
Yine Aişe'nin, Muhammed el-Buhari'nin Sahih-i Buhari'de aktardığı başka bir hadise göre:[4]
"Ben henüz Mekke’de, sokakta oyun oynayan bir kız iken Muhammed'e Kamer Sûresi âyeti nâzil oldu.
Halife Osman'ın, kendisinin yönetiminden hoşnut olmayan asilerce öldürülmesi, İslâm Âlemi'nde İlk Fitne olarak bilinen iç savaşı başlatmıştır. Osman'ın ölümünden sonra başa peygamberin kuzeni ve damadı Ali bin Ebu Talib geçmiştir.Fitne olarak adlandırılan bu dönemde Ayşe, Talha ve Peygamber'in kuzeni Zübeyr ile işbirliği yaparak Halife Ali ile savaşmıştır. Ali savaşı kazanarak Ayşe'yi Mekke'ye göndermiştir. Bu savaşta Talha ve Zübeyr öldürülmüştür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder